מבט מבחוץ
המונדאו מעולם לא היתה מכונית קטנה. היא משפחתית ארוכה וגדולה – מה שבחו"ל נקרא "פול סייז" אך אצלנו נקראת "מכונית מנהלים". אבל מה, היא קצת אפרורית. בקטגוריה שלה יש מגונית הרבה יותר סקסיות, כמו מאזדה 6 או סובארו B4, גם אם הן לא נותנות את המורה של המונדאו. אז מה עשו בפורד כדי להתמודד עם המתחרים? מגדילים, ועוד איך.
הדור החדש של המונדאו ארוכה ב-11 ס"מ מהדור הקודם. בסיס הגלגלים שלה צמח ב-10 ס"מ והיא זכתה לעדכון מקיף בכל הנוגע ליוקרה, איכות ואבזור. אם כבר מדברים על סטייל – פורד מונדאו אפילו כיכבה באחד מסרטי ג'יימס בונד האחרונים. אין יותר סקס-אפיל מזה.
נכנסים פנימה
לא ממש מפתיע לגלות שהגודל החיצוני קיבל ביטוי בחלל הפנימי המרשים. הדלתות נטרקות בצליל עמום ומותירים אותך להתרווח במושבים נוחים וכורסתיים. העיצוב מפנק, הנדסת האנוש טובה ומאפשרת תפעול יעיל ומהיר של כל המערכות. לאן שלא מסתכלים נראה שהשקיעו כדי שכולם יהיו מרוצים.
המונדיאו מארחת בנוחות 5 בוגרים, למרות שאם מסתפקים ב-4 מבוגרים אז כולם ירגישו כמו בכורסאות בבית. הנוסע החמישי בספסל האחורי עלול להרגיש לא בנוח אחרי כמה זמן בגלל מבנה המושב. מערכת בקרת האקלים המצוינת עושה את העבודה וניתן לצאת לדרך בנינוחות.
מניעים ונוסעים
כיאה למכונית שיושבת חזק בקטגוריית מכוניות המנהלים, פורד מונדיאו מתנהגת כמו גדולה על הכביש. ולא משנה איזה כביש בחרת. את העיר היא לוקחת בשקט ובנינוחות. הגודל שלה אולי יהווה קצת בעיה לנהגים לא מיומנים שלא יהיו מסוגלים להבחין איפה בדיוק נגמרת המכונית. תחושת היוקרתיות והמכובדות ממשיכה גם בהתנהלות שלה על הכביש עם מתלים מצוינים שסופגים את פגעי הדרך ומעניקים נסיעה נוחה במיוחד ומנוע חזק שמספק תחושה אירופאית שלא ממהרת לשום מקום.
וזה לא שהמונדיאו לא מסוגלת למהר. יש לה מנוע חזק עם שפע מומנט, ותיבת ההילוכים עובדת בצורה חלקה ואין צורך להביא את המכונית לקצה הסקאלה כדי שהיא תתקדם במהירות. הבידוד מרעשים גם הוא טוב, אך במהירויות גבוהות עלולים הנוסעים לשמוע קצת יותר רעשי רוח מהמצופה.
התנהגות הכביש מדויקת ובטוחה, וכל החבילה מאפשרת לנהג לשמור על קור רוח בכל תנאי הדרך. אין פה צדדים ספורטיביים שלא ידענו עליהם – המונדיאו משייטת למרחקים ארוכים בצורה מרשימה ומכובדת, בלי הפתעות. שזה טוב מאד לקהל היעד שלה.
חוזקות וחלושות
פורד מונדיאו גדולה יותר, מעוצבת יותר וחזקה יותר מהדור הקודם, אבל בצורה מפתיעה היא לא יקרה יותר. היא מצויידת ב-7 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP) כסטנדרט, וזכתה לציון של 5 כוכבי בטיחות מתוך 5 במבחן ריסוק של EuroNCAP. בצד השלילי אפשר למנות כמה דברים קטנים כמו פלסטיקה קצת זולה בכמה מקומות בלוח השעונים, היעדר תמיכה צידית כאשר מתעקשים לקחת את המכונית לכבישים מפותלים במהירות, אך אם מתייחסים אליה כפי שהיא מתוכננת מקבלים מכונית טובה מאד מכל הבחינות.
משפט מסכם
פורד מונדיאו גדולה ומרשימה, ממוקמת כאחת המכוניות הטובות בקטגוריה שלה ונותנת תמורה טובה.
הכותב הינו נציג אתר PickCar.co.il - לוח רכב המאגד את כלל סוכנויות ומגרשי הרכב בישראל